Bloggen is tegenwoordig niet meer een hobby voor verveelde huismoeders die graag willen vertellen over hun ervaringen met huishoudproducten of een avontuur in de supermarkt met drie kleine kinderen. Nee bloggen is tegenwoordig big business en gewoon een keiharde commerciële wereld. Niet alleen in Nederland maar internationaal wordt het belang van een goede blog steeds meer zichtbaar. E-commerce. Een goede blog starten is één maar jouw merk goed levendig te houden en uit te breiden, dat is stap twee.
Bedienen van al jouw volgers
Een meertalige blog opzetten heeft ook meerdere voordelen, niet alleen het eventueel uitbreiden naar de internationale markt maar je vervult daarmee een eventuele behoefte onder jouw volgers. Dit moet even uitgelegd worden. Nederland draait op een multiculturele samenleving. Dat wil zeggen dat er genoeg ‘anderstaligen’ in ons land wonen.
Hoe fijn is het dat ook deze doelgroep bediend wordt en jouw blogs in bijvoorbeeld het Engels kunnen lezen. Op die manier bereik je en bedien je een nog grotere doelgroep. Daarnaast is het opzetten van een internationale blog ook echt heel handig als je jouw merk wilt uitbreiden verder in Europa of de wereld.
Samenwerking zoeken
Een internationale blog opzetten heeft natuurlijk wel zo zijn uitdagingen. Het is over het algemeen makkelijker om een blog op te zetten in je eigen moerstaal. Wanneer je internationaal wilt gaan en je wilt bijvoorbeeld gaan bloggen in het Engels dan kan dit een challenge zijn want taalkundig moet het kloppen.
Gelukkig hoef je dit niet allemaal zelf te doen en kun je een blog laten vertalen door Machielsen. Dit bureau werkt samen met zogeheten ‘native speakers’ en zij zorgen ervoor dat jouw blog foutloos wordt vertaald. Op deze manier is een internationale stap voor jou ook mogelijk en kun jij jouw merk uitbreiden.
Recente reacties